جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۶۶۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
تهران در انتظار شهردار/ 6

آباد: انتخاب شهردار فارغ از حزب و سلیقه باشد

دبیر کمیته نام گذاری شورای شهر گفت: امیدوارم با برسی ویژگی های فردی و مهارت های اجرایی گزینه های مورد نظر برای شهردار پایتخت، به انتخابی فارغ از دیدگاه های حزبی و سلیقه ای برسیم.
معصومه آباد دبیر کمیته نام گذاری شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر پیرامون کمیته تعیین شاخص های شهردار گفت: شکل گیری کمیته تعیین شاخص های شهردار اتفاق بسیار خوبی است زیرا این امید را به ما می دهد که انتخاب شهردار از پشتوانه منطقی و خوبی برخوردار است. در این صورت فردی که نهایتا انتخاب می شود مایه افتخار و سرافرازی شهر و شهروندان است.

آباد ادامه داد: تعهد، تخصص و تجربه محورهای کلی هستند که اعضا برای تعیین شهردار در مورد آن به بحث و گفت و گو می پردازند. آنچه مسلم است کاندیداهای مشخص شده باید دارای کارنامه قابل قبول در حوزه های شهری باشد.

وی افزود: این کمیته شاخص هایی را تعیین می کند، تعداد افرادی که در بوته نقد و بررسی قرار می گیرند، با استفاده از این شاخص بررسی و در نهایت یا پذیرفته و یا حذف می شوند. در این حالت امکان این وجود دارد که دقیق تر، صحیح تر و با حساسیت بیشتری این افراد را بررسی کنیم.

دبیر کمیته نام گذاری شورای شهر تصریح کرد: تا کنون در جلسه هایی که در این مورد برگزار شده است حتی بر سر بخشی از شاخص های شخصی و روح فردی گزینه های مورد نظر نیز گفت و گو صورت گرفته است.مشخصه هایی چون روحیه جمع گرایی، تعامل پذیری، قانون گرایی و از همه مهم تر پایبندی به خرد جمعی.

آباد در توضیح این مطلب عنوان کرد: شهردار باید با فضای شورایی آشنا باشد و تعامل بین مدیریت شهری، شهر و شورای شهر را شکل دهد.

وی در پایان افزود: همکاران در این کمیته در مورد انتخاب شهردار علاوه بر ملاک های فردی، برخی از شاخص های دیگر همچون کارآمدی، توانمندی اجرایی، فنی و مهارتی را نیز بررسی می کنند.امید که با توافق جمعی به انتخاب فارق از نگاه های حزبی و سلیقه ای و سیاسی برسیم.

خبرهای مرتبط
نظر شما